Školský výlet

Zo školy

Autor : Michaela Poláková, Gymnázium Ivana Kupca, Komenského, Hlohovec

Späť na úvod

Najhoršie pre gymnazistov pred koncom roka je prinútiť sa ráno vstať a prísť už o 8.00 do školy. Vonku je tak príjemne, slniečko svieti a to posledné, čo by chceli, je vstávať o siedmej. No vo štvrtok 16.6.2022, keď väčšina študentov ešte nechcela na školu ani myslieť, triedy KVINTA a 3.B sa lúčili s rodičmi a nastupovali do autobusu, ktorý sa stal na nasledujúcich 6 hodín ich domovom.

Po dlhej ceste sme dorazili do Hotela nad Kráľovnou v Prahe 5 v časti Zbraslav. Tam sme sa vybalili a vyrazili sme do ulíc stovežatej Prahy. Našou prvou zastávkou bola Prašná brána. Očarila nás svojím historickým vzhľadom. Následne naše kroky viedli na Staromestské námestie. Práve tu, v srdci mesta, sa nachádza unikátna dominanta Prahy - Orloj. V čarovných uličkách sme nasávali historickú atmosféru. Jednou z ulíc, ktoré sme navštívili, je Parížska ulica, cez ktorú sme sa dostali do Pražského židovského mesta. Na záver dňa sme večerali v reštaurácii pri Orloji, kde sme mohli pozorovať, ako odbíja celá hodina. V neskorých večerných hodinách sme sa mali možnosť obdivovať čaro večernej Prahy. Na hotel sme sa vracali metrom a MHD dopravou.

Na druhý deň sme po raňajkách vyrazili na Hradčany. Na tomto magickom mieste sa majestátne týči Katedrála Sv. Víta. Mohli sme nahliadnuť do jej čarovných priestorov a vychutnávať jej atmosféru. Po prehliadke katedrály sme sa vybrali preskúmať ostatné miesta Hradčan. Návštevu sme ukončili pozorovaním výmeny stráže na hrade. Následne sme sa vybrali pešo na Petřín. Cestou sme si všímali krásnu architektúru budov a vychutnávali si výhľad na hlavné mesto. Z Petřína naše kroky smerovali na Karlov most, kde našu pozornosť upútali vznešené sochy. Odtiaľ sme postupne prešli na Václavské námestie a pri soche sv. Václava sme sa všetci spolu odfotili.

Náš výlet do Prahy sem ukončili nasledujúci deň prehliadkou ZOO a návštevou nákupného centra.