Skvelý výlet v B. Štiavnici

Zo školy

Autor : Tamara Krivošíkova, ZŠ J.A.Komenského, Sereď

Späť na časopis

Začalo sa to všetko o 15. hodine. Celá trieda sme sa zišli pred školou a spolu odišli na vlakovú stanicu. Na stanici sme čakali asi pol hodinu. A práve hneď po tej pol hodine, práve keď sme nastupovali do vlaku, sa spustil obrovský lejak. Taký silný, že aj za tie 3 minúty, čo sme nastupovali, sme stihli kompletne všetci zmoknúť. Kufre, tašky, oblečenie, všetko bolo mokré. Našťastie cestou do Galanty sme sa vo vlaku stihli ako-tak uschnúť. Počasie sa počas cesty trochu upokojilo, a všetci sme dúfali, že už pršať nebude. Avšak po príchode do Galanty začalo pršať ešte viac a naše skoro uschnuté kufre a tašky boli opäť mokré, tak ako aj my. Ale to nič, predsa len to bol celkom vtipný začiatok výletu. Naša trieda má na takéto ,,super" počasie proste šťastie. Rovnako sme totiž zmokli aj minulý rok na túre.

Vo vlaku bola sranda aj napriek tomu, že sme cestovali skoro 4 hodiny. Nasledovala ďalšia zastávka - Zvolen.  Prestupovali sme do ďalšieho vlaku a potom sme konečne dorazili do Banskej Štiavnice. Na stanici nás čakali taxíky, ktoré nás odviezli priamo do nášho penziónu. Po odložení batožín sme sa všetci vybrali na prechádzku po meste. Keďže bol už pomerne neskorý večer, celé mesto bolo prázdne a my sme len obdivovali osvietenú najkrajšiu ulicu Banskej Štiavnice.

Na druhý deň sme sa ráno vybrali popozerať mesto a potom nás čakala prehliadka zámku. Bolo tam naozaj veľmi veľa schodov, ktoré všetkých unavili. Potom nasledovala prehliadka Banského múzea. Teda do baní. Cesta tam bola veľmi vtipná, keďže sme sa s pani učiteľkou párkrát stratili, ale nakoniec sa nám to podarilo nájsť. Bolo to veľmi zaujímavé, spolu so sprievodcom, prilbami, plášťami a baterkami sme sa vybrali skúmať podzemia Banskej Štiavnice.

Krásne počasie nás na tretí deň vylákalo na kúpalisko do Vyhní. Po príchode na kúpalisko sme zistili, že ešte nie je možné kúpať sa vo vonkajších bazénoch a taktiež ani v niektorých vnútorných. Nakoniec sme skončili v malom ,,polovonkajšom  a polovnútornom"  bazéne. Po pol hodine sme sa začali všetci nudiť, a tak sme si našli zábavu. Špliechali sme sa  a hádzali si  moju vlasovú gumičky namiesto lopty.

Po príchode z kúpaliska sme mali rozchod v meste. Musím uznať, že sme sa všetci cítili ako na dovolenke v Benátkach, pretože budovy a architektúra sú v Banskej Štiavnici naozaj nádherné, pripomínali nám Benátky. Spolu s niektorými dievčatami sme boli aj v jednej kaviarni, ktorá bola asi najkrajšia, akú som kedy videla. Dúfam, že som tam nebola naposledy.

A potom prišiel štvrtý, posledný deň, ktorý sme využili na prehliadku Kalvárie, a taktiež na posledný hodinový rozchod v meste. Popoludní nás taxíky opäť odviezli na stanicu a čakala  nás cesta domov. Bol to jeden z najlepších výletov, na ktorom sme si užili naozaj veľa zábavy a videli veľa nového. Som vďačná našej triednej pani učiteľke, že nám umožnila a vybavila takýto krásny výlet, na ktorý budem budem navždy spomínať s radosťou.