7 Výlet odmenených žiakov

Zo školy

Autor : Matúš Jablonský, ZŠ Málinec

Späť na úvod

Vo štvrtok 16. septembra 2021 o 7:30 sme išli na výlet, ktorý sme si zaslúžili za výborné vysvedčenie a reprezentáciu školy.

Nevedeli sme sa dočkať, kedy autobus naštartuje a odídeme z Málinca. Najprv sme navštívili kostol v Hronseku. Veľmi sa mi páčilo, že bol postavený bez jediného klinca. Bolo to až neuveriteľné. Potom sme navštívili múzeum máp, ktoré sa mi veľmi páčilo. Najlepšie na ňom bolo, že sme tam robili rôzne aktivity ako napríklad, že sme skladali mapy, vyfarbovali si tušom cestičky alebo sa hrali s projektorom. Po tomto zážitku sme si v TESCU nakúpili rôzne maškrty.

Ďalej sme sa vybrali do Harmaneckej jaskyne. Bola tam extrémna zima, ale veľmi ma zaujala výzdoba a výklad pani sprievodkyne. Po prehliadke sme išli rovno na ubytovňu Horec v dedinke Králiky. Nevedeli sme sa dočkať, ako to tam bude vypadať a s kým budeme na izbe. Každý dúfal, že ho dajú s jeho kamarátom, no nie každému sa toto želanie splnilo. Vybalili sme sa a išli do jedálne napapať. Na večeru sme mali rezeň s kašou a ako prílohu sme mali uhorkový šalát a takí najedení sme išli do izby oddychovať. Myslíme si, že najkrajšiu izbu sme mali my. S kamarátkou sme boli strašne dlho hore, no neskôr sme nejako zaspali, ale veľmi ťažko.

S výletom sme spokojní, ale vlastná posteľ je vlastná posteľ. Ráno sme sa zobudili do dažďa, ale nakoniec sa vyjasnilo. Išli sme na raňajky. Všetci sa mohli dosýtosti najesť, pretože nám pripravili švédske stoly. Mali sme ísť na Pustý hrad, ale pokazilo nám to počasie. Išli sme do múzea SNP, kde sme sa dozvedeli informácie o 2. svetovej vojne a videli sme tam rôzne zbrane a uniformy, ktoré používali počas vojny.

Presvedčili sme učiteľov, aby nás zobrali do Európy, aby sme si mohli nakúpiť pamiatky na tento krásny výlet. Bolo tam zaujímavé drevené metro. Išli sme do McDonaldu, kde sme sa fajne najedli a ďalej naša cesta smerovala domov. V autobuse sme zažili krásne zážitky, ale aj na výlete bolo úžasne.

Sme veľmi vďační, že nás pani učitelia zobrali na tento úžasný výlet. Určite naň tak skoro nezabudneme a budeme sa tešiť na ďalšie.

A. Gajdošová

Drahí naši ex-spolužiaci, píšu vám vaše bývalé spolužiačky z deviatej triedy, ktorým sa už otvorili dvere na stredných školách.

Týmto naším krátkym pozdravom by sme chceli hlavne srdečne poďakovať, že si na nás pán riaditeľ, spolu s ostatnými členmi pedagogického zboru spomenuli a vzali nás na sľubovaný výlet. Veľmi nás potešilo, keď jedného dňa počas vyučovania nám prišla správa od nášho bývalého triedneho učiteľa, teda už zástupcu riaditeľa Tomáša Nociara, že sa koná dvojdňový výlet za výborný prospech a reprezentáciu školy a že sme pozvané. Dlho sme s dievčatami uvažovali, či túto pozvánku prijať alebo odmietnuť, predsa na stredných školách vynechať jednu hodinu matiky, nedajbože slovenčiny, je hriech. Učenie je náročnejšie a učivá skáču ako srnky na poli. Nakoniec sme ale dospeli ku kladnému záveru a pozvanie sme radostne prijali.

Výlet sa konal 16.9.2021 a 17.9.2021. Z Málinca sme vyrazili o 7:30 a prvá zastávka bola až v Hronseku v drevenom kostole, ktorý bol postavaný bez klincov a patrí medzi pamiatky UNESCO. Vypočuli sme si presný popis jeho stavby, malieb a histórie. Bolo to veľmi zaujímavé.

Následne sme vyrazili do múzea máp v Kynceľovej. Mali pre nás pripravený program a veľa zaujímavých informácií. Celkom nás prekvapilo, aké pevné nervy ľudia museli mať, keď na mape, na ktorej pracovali hodiny, nechtiac pohli rukou o pár milimetrov a zmenili tým hranicu celého Slovenska. My by sme to nezvládli.

Ďalej sme smerovali do Harmaneckej jaskyne. Prešli sme pár kilometrov výstupom do jaskyne. Až v nej sme si vypočuli niekoľko zaujímavostí o minulosti a vzniku tejto jaskyne. Viete, že sa tu nachádza zázračná rybka, ktorá plní želania? Samozrejme, nenocovali sme tam, ale v penzióne Horec na Králikoch. Ubytovanie bolo skvelé a taktiež môžeme pochváliť aj jedlo. Ráno o 9:30 sme už penzión opustili a naša najbližšia zastávka bola v múzeu a parku SNP a na námestí v Banskej Bystrici, kde sme sa dozvedeli viac podrobností o minulosti, ale to vám nejdeme prezrádzať, pretože potom by ste z toho nič nemali. Chvíľku sme sa zdržali v obchodnom centre a vybrali sa späť domov.

Na záver ešte obrovské ďakujem patrí hlavne pánovi učiteľovi Nociarovi, pani učiteľke Kaputovej, pani učeiteľke Adamcovej a vychovávateľovi Kamilovi Starove, ktorí na nás dávali pozor počas celého výletu a dostali domov bez (vážnejších ) zranení.

Milí naši ex-spolužiaci, z tohto vyplýva, aby ste sa dobre učili a zapájali sa do všetkých aktivít, ktoré vám idú a nehanbili či nepodceňovali sa. Len vám to pomôže pri prihláškach na strednú školu a keď už nie to, tak aspoň budete mať spomienky s vašimi priateľmi. Veľa šťastia a pekných zážitkov, ako bol tento vám prajú Ninka, Gabika, Janka. N.

Kocková, G. Berkiová, J. Vóglová

(bývalé deviatačky a členky redakčnej rady časopisu)