12 Online vyučovanie

23.03.2022 14:02
Zo školy

Autor : Matúš Jablonský, ZŠ Málinec

Späť na časopis

Po prázdninách sme sa všetci vrátili naspäť do školy. Pre niekoho to bolo zlé, pre niekoho dobré. Netrvalo to však dlho a znovu sme sa zo školských lavíc museli na čas vrátiť do "domácich lavíc".

Niekto sa tešil, niekto nie. Dištančné vyučovanie malo plusy, ale aj mínusy. Plusy hlavne pre nezodpovedných žiakov, bez odhodlania sa učiť, no pre tých zodpovedných to nebolo najlepšie. Vedeli, že to, čo by sa naučili v škole sa v tejto situácii nenaučia v takej miere a budú mať medzery v učive. Niekto to bral ako prázdniny a niekto k tomu pristupoval najzodpovednejšie ako vedel, aj keď takých veľa nebolo.

Vyučovali sme sa podľa nášho normálneho rozvrhu, ale odpadli nám výchovné predmety ako výtvarná a hudobná výchova, ktoré sme však v prvej vlne stále mali. Vyučovanie prebiehalo online, keď nám učitelia na portál bezkriedy.sk poslali odkaz, cez ktorý sme sa mali pripojiť na hodinu alebo off-line, keď nám poslali test, ktorý sme mali vypracovať alebo poznámky, ktoré sme si mali napísať.

Na niektorých hodinách sme museli mať zapnuté kamery, ale na niektorých stačil mikrofón. Veľa žiakov sa vyhováralo, že im niečo nefunguje, keď niečo nevedeli, ale učitelia im na to vždy prišli. Aj keď učitelia vedeli, že všetkým technika funguje, väčšinou sa rozprávali sami so sebou, pretože im nikto neodpovedal. Museli vyvolať konkrétneho žiaka, aby dostali aspoň nejakú odpoveď. Výhodou pre mnohých žiakov bolo, že nemuseli skoro ráno vstávať alebo sa pripravovať na hodiny, pretože si boli istí, že ich učitelia nenachytajú. Nevýhodou dištančného vyučovania bolo, že sa žiaci nenaučili plnohodnotne to, čo by sa naučili v škole. Chýbal priamy kontakt učiteľa a žiaka. Pre nás bolo nevýhodou aj to, že sme sa nemohli každý deň stretávať so spolužiakmi.

Takto vyzeralo online vyučovanie na druhom stupni, teda dosť nedostatočne. Večné výhovorky a problémy s technikou išli učiteľom na nervy, no čo mali robiť? Teraz už len dúfajú, že sa pandémia nevráti, aby sme znovu nemuseli prejsť na dištančné vyučovanie, no a žiaci dúfajú v úplný opak. Čo bude teda nasledovať?

                                                                                                                                                 Z. Obročníková