Jarná škola

25.03.2021 09:57
Zo školy

Autor : Alžbeta Bukovčanová, ZŠ s MŠ J. S. Neresnického, Dobrá Niva

Späť na časopis

   Počas týždňa jarných prázdnin ( 15. 2.- 19. 2.) sa v našej škole uskutočnila jarná škola. Prihlásili sa do nej žiaci prvého aj druhého stupňa; starší žiaci mali záujem o doučovanie zo slovenského jazyka. V jarnej škole sme sa snažili prehĺbiť a upevniť učivo z dištančného vzdelávania. Prihlásili sa aj žiaci, ktorí sú podstatne slabší od ostatných. Tak nám vznikol priestor na doučovanie z hlavných predmetov – slovenský jazyk, matematika, čítanie, čítanie s porozumením, prvouka. Snažili sme sa vzdelávať žiakov hravou formou a zážitkovým učením. Aplikovali sme do výučby aj iné predmety ako sú, napr. hudobná výchova, výtvarná výchova, etická výchova, dopravnú výchovu a dramatická výchova.

   A pretože to predsa len nebola klasická škola, aj k učivu sme pristupovali iným spôsobom. Ako sme sa teda učili? Zahrali sme si matematické domino zamerané na násobenie, spoločne v skupinách sme vytvárali pojmovú mapu na vybrané slová, precvičili sme si slovnú zásobu pri opise vybraných slov v hre Hádajte, čo je to. Spájali sme slabiky, lepili a tvorili vety, dopĺňali vybrané slová do rozprávky o vybraných slovách po R, využili sme interaktívnu tabuľu. A samozrejme sme vypracovávali aj pracovné listy – dopĺňali sme y,i, hľadali a dopĺňali slová. Okrem interaktívnych hier na precvičovanie učiva boli pre žiakov pripravené aj rôzne aktivity z predmetov, ktoré počas dištančného vzdelávania žiaci nemohli absolvovať, ako výtvarná výchova či pracovné vyučovanie Žiaci pekne pracovali, aktívne sa zapájali do činností a súťaží. Tešili sa z hry a z kamarátov. Každý deň v jarnej škole priniesol prekvapenie z nových činností a zážitkov. Spätnou väzbou bola pre nás informácia od rodičov a aj od detí, ktoré sa prihlásili aj na zvyšné dni jarnej školy.

   O doučovanie zo slovenského jazyka počas jarných prázdnin mali záujem aj 8 žiaci 9. B triedy. Rozdelení do dvoch skupín sa stretli v dopoludňajších hodinách počas dvoch dní; opakovali a precvičovali si učivo zo slohu, literatúry aj gramatiky. Doplnkom k vyučovaniu v škole bola ešte hodina online doučovania, venovaná problémom v pravopise. Hoci má dištančné vzdelávanie podľa deviatakov aj svoje výhody, škola niektorým z nich už chýba.

   Počas Jarnej školy sa teda ( dúfajme ) nielen niečo naučili a zopakovali si, ale po niekoľkých mesiacoch odlúčenia sa mohli znovu stretnúť so svojimi kamarátmi a spolužiakmi. My učitelia si myslíme, že jarná škola uľahčí návrat žiakov do škôl a ich opätovnú adaptáciu na školské prostredie.

   V popoludňajších hodinách, a keď žiaci neboli s vyučujúcimi, mali pestrý program v rámci ŠKD. Každý deň deti čakal zaujímavý a pútavý program: tvorili sme z prírodných materiálov, podnikli sme výlet do okolia Dobrej Nivy, hrali sme sa rôzne zimné hry, kde sme naplno využili dobré snehové podmienky na rekreačné činnosti ako bobovanie, lopárovanie na snehu, deti si nacvičili divadelné predstavenie o Psíčkovi a mačičke, pripravili jedno predstavenie ako vlastnú tvorbu a na záver týždňa sa vybrali na prechádzku k diviačej obore, kde sa potešili prikrmovaním lesnej zveri. Deti sa tiež pripravovali na prednes poézie a prózy, šili taštičky na krk a vrecúška na levanduľu.

   Na záver môžeme teda skonštatovať, že to pre učiteľov aj pre žiakov bol príjemne a plnohodnotne strávený čas.


Mgr. Michaela Gímešová

Fotogaléria k článku