Pobyt v Prachaticiach

Zo školy

Autor : Alžbeta Bukovčanová, ZŠ s MŠ J. S. Neresnického, Dobrá Niva

Späť na články autora

18 žiakov našej školy sa vo februári v rámci projektu Erasmus+ zúčastnilo výmenného pobytu v českom meste Prachatice. Exkurziu viedli pán učiteľ Mgr. Ján Slosiarik, pani učiteľka Soňa Slávičková a pani vychovávateľka a riaditeľka CVČ Slávik Mgr. Radimíra Mikulová. Zážitky z Prachatíc prostredníctvom nášho časopisu prináša žiačka 8.B Natália Vrťová. Nedeľa 16.2. Dnes ráno odchádzame do Prachatíc. O 7:20 nás čakal pred školou autobus, rozlúčili sme sa s rodičmi, uložili kufre do autobusu a 7:30 sme odchádzali z Dobrej Nivy. Naša cesta trvala zhruba deväť hodín. Dlhú chvíľu sme si krátili spevom a rôznymi hrami. Do Prachatíc sme prišli asi o 16:00, ubytovali sme sa, vybalili si veci a ešte chvíľu hrali karty. Pondelok 17.2. Dnešný deň sme začali raňajkami, ktoré nám pripravili v internáte. Pokračovali sme príchodom do školy a zoznámením so žiakmi šiesteho a siedmeho ročníka, ktorí mali pre nás pripravené prezentácie, prehliadku školy a zaujímavé informácie o škole. V škole sme mali desiatu a obed. Po obede nasledovali rôzne poznávacie aktivity a hry, pri ktorých sme sa o sebe niečo dozvedeli. Ďalším bodom nášho výletu bola prehliadka múzea, potom sme išli navštíviť zrekonštruovanú plaváreň, ktorej návštevu sme si veľmi užili. Tu sa naše cesty rozdelili.Naši noví kamaráti išli domova my sme sa vrátili na internát, navečerali a spolu strávili večer plný smiechu a dobrej nálady. Utorok 18.2. Dnes sme sa rozdelili do pracovných skupín. Doobeda sme pracovali na našich projektoch, pri výrobe ktorých sme sa veľmi zabavili. Poobede nasledovala prehliadka historického centra Českých Budějovíc a napokon aj nákupy v nákupnom centre IGY. Streda 19.2. Ako každé ráno začíname raňajkami v internáte, a ani toto nebolo iné. Po príchode do školy sme pokračovali dokončovaním našich projektov. Od projektov nás odtrhlo len volanie na desiatu, po ktorej sme sa zas pustili do práce. Po dokončení projektov sme išli na obed. Poobede sme mali besedu s pani učiteľkou, ktorá bola zároveň pamätníčkou na bývalé Československo. Po skončení besedy sme mali pôvodne ísť na rozhľadňu Libín, no zlé počasie nám to neumožnilo. Náhradným programom bolo premietanie filmu. Pretože sa nám v pondelok na plavárni veľmi páčilo, mali sme možnosť navštíviť ju aj dnes. Štvrtok 20.2. Ráno sa nieslo v dobrej nálade, ale tiež sme si uvedomovali, že našich kamarátov z Prachatícvidíme posledný deň. Po príchode do školy nasledovalo prezentovanie našich projektov, odovzdávanie diplomov a nakoniec aj návšteva pána starostu Prachatíc. Po jeho návšteve sme sa už museli rozlúčiť. Lúčilo sa nám veľmi ťažko a niektorí sme si veru aj poplakali. Keď sme prišli na internát, museli sme sa pobaliť. Piatok 21.2. V deň nášho odchodu sme ešte mali posledné raňajky v internáte. Najedli sme sa, zobrali si veci a sadli do autobusu. Cestou domov sme sa zastavili ešte na zámku Hluboká, ktorý vyzerá ako z rozprávky. Potom nás už čakala len dlhá cesta domov. Veľmi sa nám nechcelo a bolo to na nás aj vidieť. Doma nás už čakali rodičia, ktorí boli radi, že nás vidia ☺. 5 Myslím, že na tie zážitky, čo sme spolu zažili, nikto z nás len tak nezabudne. Sme radi, že sme sa mohli zapojiť do tohto projektu a veľmi sa tešíme, keď nás prídu navštíviť žiaci z Prachatíc a my im budeme môcť ukázať našu školu. Natália Vrťová 8. B