Národnú cenu kvality OVP 2022 získala naša technická škola

Zo života školy

Stredná odborná škola technická, Kozmálovská cesta 9, Tlmače, Kozmálovská cesta 9, 93521 Tlmače

Späť na školu

Po prvýkrát v roku 2022 vyhlásil Štátny inštitút odborného vzdelávania (ŠIOV) v spolupráci s Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR (MŠVVaŠ SR) a Radou zamestnávateľov pre OVP mesiac apríl 2022 za Mesiac kvality odborného vzdelávania a prípravy. Zámerom projektu bolo podporiť povedomie o význame budovania a zabezpečovania kvality, ale aj prezentovať dobrú prax v tejto oblasti na Slovensku. Súčasťou Mesiaca kvality bolo aj odovzdanie Národnej ceny kvality v OVP 2022. Cieľ ocenenia bol jasný – identifikovať a vyzdvihnúť tých poskytovateľov odborného vzdelávania, ktorí sú zárukou kvality  v rámci SR.  Dňa 28. apríla 2022 riaditeľka SOŠ technickej v Tlmačoch Ing. Jana  Mrázová prevzala z rúk Ing. Branislava Hadára, riaditeľa Štátneho inštitútu odborného vzdelávania, Národnú cenu kvality OVP 2022 v kategórii „Prínos pre komunitu“ so slovami: „ Som veľmi rada, že konečne prišiel rad aj na odborné školy. Táto cena patrí všetkým pedagogickým a aj nepedagogickým zamestnancom, ktorí sa podieľali na výchove a príprave našich absolventov. Chcem poďakovať za podporu nášmu zriaďovateľovi Nitrianskemu samosprávnemu kraju a, samozrejme, všetkým partnerom, ktorí v rámci svojich možností pomáhajú prosperite školy a jej udržaniu kroku v odbornom vzdelávaní.“ Vytvoriť kvalitnú lokálnu komunitu zapojenú do politiky školy je jedným zo základných stavebných prvkov fungovania odborného vzdelávania a prípravy každej odbornej školy. SOŠ technická v Tlmačoch už 70 rokov pripravuje absolventov študijných a učebných odborov strojárskeho a elektrotechnického zamerania. Za tie roky škola vždy dokázala pružne reagovať na požiadavky pracovného trhu a vyprofilovať svoje odbory tak, aby absolventi našli uplatnenie u zamestnávateľov strategických podnikov nielen Tekovského regiónu. Výborné výsledky škola dosahuje len vďaka spolupráci so všetkými zainteresovanými stranami, ako sú rodičia, výchovní poradcovia na základných školách, zamestnávatelia, zriaďovateľ Nitriansky samosprávny kraj a v neposlednom rade aj odbornou prípravou samotných žiakov na teoretickom a praktickom vyučovaní.  Škola, ktorá nie je budovaná na princípe partnerstva a participácie ako jedna veľká komunita, nemá základné predpoklady na to, aby toto dokázala.

Fotogaléria k článku